תשעה טיפים לגמילה מעישון

1. הבנה- אדם מעשן חייב להגיע להבנה מלאה על עובדת היותו מכור לעישון.

הכוונה היא שאדם שמבין שהוא איננו יכול לעבור שעות ספורות ללא הדלקת סיגריה, שהוא מרגיש חסר ביטחון כשאין לו סיגריה בפה, שהוא נכנס למצוקה כאשר הוא רואה שנשארה לו רק סיגריה אחת בקופסא, שלכל מקום שהוא הולך הדבר הראשון שהוא בודק הוא האם יש מקום לעשן. ועוד מצבים רבים שבהם הוא מרגיש חסר אונים ללא סיגריה.

 

2. קבלה- טיפ שני מתוך תשעה טיפים לגמילה מעישון .לאחר ההבנה מגיעה הקבלה. קבלה של העובדות שצויינו בסעיף הראשון.

 

3. החלטה- טיפ שלישי מתוך תשעה טיפים לגמילה מעישון. שלב ההבנה והקבלה מביאים את המעשן לשלב ההחלטה.זהו השלב שבו גומלת בליבו של המעשן ההחלטה להפסיק לעשן.

 

4. ביצוע- טיפ רביעי מתוך תשעה טיפים לגמילה מעישון. המעשן בוחר את היום והשעה,והחל מאותו רגע הוא חדל לעשן לחלוטין.

 

5. תהליך הגמילה-טיפ חמישי מתוך תשעה טיפים לגמילה מעישון. המעשן שמתחיל את צעדיו הראשונים כאדם שאיננו מעשן, טוב שידע מה צפוי לו בשבועות הראשונים על מנת שיעבור את אותם השבועות בהצלחה.

 

תהליך הגמילה מורכב משני גורמים עיקריים:

הראשון-גמילה פיזית,הכוונה -ניקוי טבעי של הגוף מניקוטין ומכל שאר אלפי הרעלים שנמצאים בתוכו.

הגורם השני-גמילה נפשית פסיכולוגית.

 

הכוונה-התרגלות לחיי היום יום במצבים שונים ומשתנים ללא שימוש בסיגריה כתמיכה.

הגמילה הפיזית אורכת כשלושה שבועות,שבסופם הגוף נקי מניקוטין ואין כמיהה פיזית לעישון.

הגמילה הנפשית פסיכולוגית תלויה בגורמים רבים ומשתנה מאדם לאדם , אבל ניתן לומר שלאחר מספר שבועות עד חודשים ספורים גם השלב הזה מגיע לסיומו.

 

6. פעילות ספורט- טיפ מספר שש מתוך תשעה טיפים לגמילה מעישון.

אחת הפעילויות החשובות ביותר בתהליך הגמילה היא הפעילות הספורטיבית, מומלץ ורצוי ביותר לבצע צעדה יומית בת שעה.

 

גם שחיה וכל פעילות אירובית תתרום את תרומתה. מטרת הפעילות-זירוז התהליכים הכימיים בגוף,הגברת קצב הנשימה לצורך ריווי חמצן בדם,שיחרור אנדורפינים לצורך הרגעה, ועוד תהליכים חשובים רבים.

 

7. אכילה מסודרת- טיפ מספר שבע מתוך תשעה טיפים לגמילה מעישון. יש חשיבות רבה לאכילה מסודרת ומאוזנת בתקופת הגמילה על מנת לא להיות רעב וכתוצאה מכך –עצבני, וכן על מנת לא לעלות במשקל.

 

8. נוזלים- טיפ מספר שמונה מתוך תשעה טיפים לגמילה מעישון. על מנת לשחרר את הרעלים שהצטברו בגוף באופן מהיר, יש צורך לשתות לפחות שני ליטר מים ביום.

 

9. שינה- טיפ מספר תשע מתוך תשעה טיפים לגמילה מעישון. יש צורך לישון היטב בתקופת הגמילה על מנת לאפשר לתהליכים ביוכימיים חשובים להתרחש ,וכן על מנת למנוע עצבנות הנובעת מעייפות.

שלח

שם:

*

Thank You!

The form has been successfully sent.

טלפון:

*

אימייל:

*

הודעה:

*

יגאל לב גמילה מעישון‏​